Namaste´

pühapäev, 27. jaanuar 2013

Aastast 2012



Gregg Bradenit tuntakse kui silla-loojat teaduse ja vaimse maailma, põlisrahvaste iidse tarkuse ja tehnoloogia vahele. (Eesti keeles on ilmunud tema raamat Fraktaalne aeg“, 2010)

Gregg Braden on haruldane sulam teadlasest, visionäärist ja õpetlasest, kes kõnetades meie mõistust, oskab ühtlasi puudutada meie südame tarkust.“ - Deepak Chopra

Gregg Braden:

Aasta 2012

Armsad sõbrad, kaaslased evolutsiooniteel ja kogu maailmapere!

Lõpuks olemegi jõudnud aastasse 2012! Astudes meie ja kogu maailma jaoks sellesse pöördelisse aastasse, on selge, et selles, kuidas me navigeerime end nendes suurtes muutustes, mida elu näib meie teele toovat, on otsustav roll kogukonnal. Ma võtan endale isikliku võimaluse avaldada teile sügavat tänu kõige eest, mida teete selle nimel, et meie suur maailma-kogukond muutuks paremaks paigaks.
Ma tahan, et te teaksite, et ma pole kunagi olnud nii optimistlik meie tuleviku ja selle maailma suhtes, mis praegu meie silme all esile kerkib!
Alates kogu maailma põlisrahvaste suusõnaliselt edasi antud pärimustest kuni maailma kõige kõrgemalt hinnatud vaimseid traditsioone puudutavate teemadeni välja, ei ole 2012.a. „muutuste akna“ tähenduslikkus olnud mingi saladus. Meie esivanemad teadsid, et see muutuste aeg on tulemas, sest see on alati nii olnud. Nemad mõistsid Maa tsüklilist iseloomu, mis muudab elukeskkonda. (Fraktaalne aeg, 2009). Samuti teadsid nad, et mitte see nihe ei määra meie tulevikku, vaid hoopis muutused meis endis ning see, kas me valime üksteisega sõdimise või töötame selle nimel, et nende suurte muutuste ajal üksteist aidata. (G.Braden „Deep Truth“, 2011)

Tänapäeva eesrindlikumad teadlased, võttes arvesse väga erinevaid põhjusi, nõustuvad sellega. Teadlased, insenerid, ühiskonnateadlased, religiooni- ja vaimsed liidrid kogu maailmast hoiatavad meid, et valikud, mida me oma koheses tulevikus teeme, on määravaks ei millelegi vähemtähtsale, kui rahvaste ja meie endi kui tsivilisatsiooni saatusele ja elule siin planeedil Maa. (Crossroads for Planet Earth, Scientific American, September 2005)

Inimesed maailma eri paigus on palunud mul kommenteerida 2011.aastal asetleidnud sündmusi ja küsinud, kuhu need minu arvates välja viivad ja mida oodata 2012. ja eelolevatelt aastatelt. Ma vastan siin kõigile kirjaga meie kogukonnale.
Etapp on läbitud:
Pole mingi saladus, et mineviku-maailm on läbi saanud. Kiiremini, kui oskasid arvata isegi need, kes olid muutuste tulekust teadlikud, vajub meie silme all kokku senine, meile harjumuspärane mõtte- ja eluviis - see, mida me mõistsime töö, karjääri, raha, jõukuse, turvalisuse, ravimise ja Ameerika rolli all laiemas maailmas mõistes.

Nii teie kui mina oleme tunnistajateks suurimale muutusele ülestähendatud ajaloos, mis puudutab võimu, rikkust, maavarasid ja mõtteviisi. Ja samal ajal, kui eksperdid jagavad oma vaatenurki selle kohta, kus asub ühe või teise kriisi põhjus ja mis „läks viltu“ ühe või teise asjaga, siis kui astuda pisut kõrvale ja vaadata tervikpilti, saab selle ulatusliku muutuse põhjus selgeks: vana maailm ei ole enam jätkusuutlik.

Minevikus tehtud valikud, alates meie energia-, majanduse- ja tehnoloogia-alastest tegevuspõhimõtetest kuni meie arusaamiseni julgeolekust ja rahvaste koostööst, tänases maailmas enam ei toimi. Avastades need piirangud ja kogedes selle tohutu õppimis-kurvi tulemusi, mis on juhatanud meid aastasse 2012, oleme jõudnud pöördepunktini, kus on ainult kaks võimalikku lõpplahendust – transformatsioon või kokkuvarisemine.

Aasta 2012 – valikutegemise viimane hetk
Iidsed traditsioonid ja kaasaegne teadus rõhutavad praeguse aja ajaloolist tähenduslikkust, kuid tuletavad meile meelde ka võimsat asjaolu, et see, milline saab olema lõpptulemus, selle panevad paika meie valikud. Küsimus on järgmine: Mil moel me kallutame rahu, koostöö ja tervendamise kaalukeele oma kasuks?“ Täpsemalt „Kuidas me loome elukeskkonna, mis toetaks õiglast ja säästlikku majandamist, mis jagaks lugupidavalt ja osavõtlikult planeet Maad koos kõigi eluvormidega, mis looks silla ühiskonna valupunktide kärisenud struktuuride vahele?

Vastuse neile küsimustele annab minu 25-aasta pikkune mitmekülgne töö. Valikud, mida me elus teeme, on peegeldus sellest, kuidas me mõtleme endast, oma minevikust, üksteisest ja milline on meie suhe Maaga. Ma arvan, et kui need suhted saavad klaariks, saavad meie valikud silmaga nähtavaks. Need, kes mind isiklikult tunnevad, teavad, et ma olen optimist. Ma olen ka realist. Ma olen optimistlik meie tuleviku suhtes, tunnistades samas realistlikult, et me oleme balansseerimas kaljuserva äärel, selles mis saab edasi, kas käiku lähevad mõned väga halvad valikud või mõned väga head otsused. Teadmine, et valikud on olemas, ja et me elame ajal, mis meie valikuid tugevalt võimendab, annab aasta 2012 minu jaoks uue tähenduse ja uute lootuste tärkamise.

Mõtteviisi muutus
Mis siis 2012.aastal meile varuks on? Tegelikult ei oska ma seda öelda, kuna endiselt on käimas valikute tegemise protsess. Mida ma aga kindlalt tean, on see, et see vajab IGAÜHTE meist, meie uskumuste paljusust ja ideid ja armastust elu vastu, mille me oma globaalsele kogukonnale anname, et saaks sündida meie kõige suurepärasema lõppeesmärgi maailm, mitte aga meie suurimate hirmude pimeduse ohvriks langemine.

    • Nende jaoks, kes võtavad meie mineviku õppetunnid omaks kriitikata, saab tulevik olema aluseks uuele tööstusele, uutele ametitele, uutele väljendusvormidele ja uutele kogukondadele, mis põhinevad säästval mõtteviisil, elu- ja olemisviisil meie maailmas.
    • Nende jaoks, kes klammerdudes vana ja mitte-säästva mõtteviisi külge klammerduvad vana ja mitte-jätkusuutliku eluviisi külge, võib tegelikult aasta 2012 sarnaneda ajaloo süngeima ettekuulutuse täitumisena.
Võib-olla üheks kõige võimsamaks võtmeks, mis määrab ära selle, millisena me eelseisvat aega kogeme, on muutus meie mõtlemises. Selle asemel, et küsida:
„Mida ma saan sellelt maailmalt, mis praegu eksisteerib?“
küsida hoopis nii:
„Mida ma saan omalt poolt pakkuda sellele maailmale, mis on praegu sündimas?“

Sellest, kuidas me indiviidina sellele küsimusele vastame, saab kollektiivne vastus sellele, mis saab edasi. Mina isiklikult ei ole end tuleviku ja meid ees ootava suhtes kunagi paremini tundnud. Nüüd oleneb kõik meist.
Rahu ja koostöö osas oleme me oma südames valikud juba teinud. Nüüd on aeg oma maailmas nende valikute järgi elada. Ma väga loodan meie ühisele koostööle teiega nii 2012.aasta jooksul, kui ka sellele järgnevatel aastatel.
Sügava tänulikkuse ja armastusega,
Gregg
(G.Bradeni postitus FB-s)
Tõlkis Ilme

.....Gregg Braden, teaduse ja vaimse maailma, põlisrahvaste iidse tarkuse ja tehnoloogia ühendaja,
peab kõige olulisemaks nihet meie mõtteviisis.
Võib-olla üheks kõige võimsamaks võtmeks, mis määrab ära selle, millisena me eelseisvat aega kogeme, on muutus meie mõtlemises. Selle asemel, et küsida:
 "Mida ma saan sellelt maailmalt, mis praegu eksisteerib?“
küsida hoopis nii:
„Mida ma saan omalt poolt pakkuda sellele maailmale, mis on praegu sündimas?“
Sellest, kuidas me indiviidina sellele küsimusele vastame, saab kollektiivne vastus sellele, mis saab edasi. Mina isiklikult ei ole end tuleviku ja meid ees ootava suhtes kunagi paremini tundnud. Nüüd oleneb kõik meist endist. „

Siin intervjuu oma järjekordse auhinna saamise päeval:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar