Namaste´

esmaspäev, 17. veebruar 2014

Ela säästvalt!



Astu mitte-tarbijate rongile

Mother Nature Network



Enne kui oma ostuga kassajärjekorras edasi liigud, esita endale järgmised küsimused:



1. Kas see ost ikka on mulle vajalik ?

2. Kas mul juba on midagi, mis võiks sama otstarvet täita?

3. Kas oleks võimalik ostmise asemel seda laenutada ?

4. Kas ma saaksin ise teha midagi sellist, mis seda asendaks?

5. Kas ma saan osta sellise, mis on juba kasutatud?

6. Kas keegi sooviks osta seda minuga kahasse?

7. Kas seda on võimalik osta või tellida kohapealselt tegijalt ?

8. Kas on võimalik osta sellist, mis on valmistatud 

    keskkonnasõbralikust materjalist?

9. Kas on võimalik osta sellist, mis oleks kasutatav mitmel otstarbel?

10. Kas oleks võimalik leida sellist, mis toimiks mitte gaasi- või 

     elektri-,  vaid inimjõul ?

11. Kas seda on hiljem võimalik komposteerida või taaskasutada?

12. Milline on tema mõju keskkonnale kogu tema kasutamisaja 

      jooksul?

13. Kas tema valmistamine või realiseerimine kahjustab keskkonda?


** Oleks hea mõte kirjutada need küsimused väikestele kaardikestele ja alati 

     endaga kaasas kanda.







Tarbimisrongilt maha astunud inimene soovib, et tema raha toetaks 

keskkonda, mitte ei läheks keskkonna hävitamisele.


Ameerikas saab inimene päeva jooksul umbes 247 reklaamsõnumit. 
Reklaam plingib vastu igalt poolt – TVst, ajakirjadest, ajalehedest, 
internetist, kuulutustahvlitelt, liiklusvahenditelt, T-särkidelt ja isegi 
inimestelt. Ja nende sõnum on, et ilma nende toodeteta ei ole me 
õnnelikud, terved, jõukad, targad, populaarsed ja mida kõike veel....

Me ostame, loome nõudluse, tekitame prügi, tarbime energiat ja pikemas
perspektiivis oleme järjest õnnetumad. Usun, et selleks, et tuua muutus 
kogu sellesse raiskamise/tarbimise hullusesse, on meil kõigil vaja hakata
pisut teisiti mõtlema ja küsima endalt :

* Miks me arvame, et asjade ostmine meid õnnelikumaks teeb?
* Mis on see, mille järele me tegelikult puudust tunneme, mida nüüd 
  masstoodangu tootega korvata tahame?

Võib olla aitavad need küsimused käivitada protsessi ja suunata meid 
kommertsi- ja reklaamivabale teele.


Ela säästvalt!




Kokkuvõtvalt Ilme


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar